close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הכשרה מקצועית לכל גיל ובכל מקום שבו אתם נמצאים

מערכת שורשב שבט, תשעב26/01/2012

יותר ויותר, בעיקר במגזר הדתי, מתפשטת תופעה של ויתור על לימודים אקדמיים ומעבר ללימודי קורסים עם משמעות ישימה מיידית. אודות התופעה

תגיות:

מעבר ללימודים סדירים לתואר ראשון ומעבר לתחושה שחייבים להיות אקדמאים, יותר ויותר צעירים בוחרים דווקא להתמקד בלימודי מקצוע ולוותר, לפחות בשלב ראשוני, על לימודים במכללה או באוניברסיטה. לעתים זה הצורך לפרנס משפחה בגיל צעיר, לעתים זוהי המחשבה שחבל לבזבז זמן על לימודים מלאים אם אפשר להתחיל לעבוד היום ולפעמים זהו קושי בהתמודדות עם לימודים אקדמיים שדוחף אנשים למסגרות הכשרה מקצועית וקורסים מקצועיים.

סיבה נוספת המושכת אנשים להצטרף לקורסים מקצועיים בשלבים שונים בחייהם, היא העובדה שרבים מבין הקורסים הללו מאפשרים לבוגריהם לבנות קריירה שנייה שאותה ניתן לנהל במקביל לעבודה קיימת ולחיי משפחה. כך בוגרי קורס תיווך יכולים לעבוד כעצמאיים ובאותו זמן לגדל כמה זאטוטים ובוגרות קורס הנהלת חשבונות יכולות לקחת כמה לקוחות באופן עצמאי, במקביל למשרת מנהלת חשבונות בחברה שבה הן עובדות.

מעבר לאנשים שלא רוצים (או לא יכולים) ללמוד במסגרת סדירה של לימודים אקדמיים, קיימים גם לא מעט אקדמאים שמאסו בקריירה שהתוו לעצמם בגיל צעיר. במקום להתייאש מראש ולומר לעצמם שזהו המקצוע שבחרו וכעת לא ניתן לעשות סיבוב פרסה, הם בוחרים לצאת לדרך חדשה ולאחר שנות עבודה בתחום שבו למדו הם עושים שינוי בחיים, מצטרפים לאחת מבין מאות ההכשרות המקצועיות הפתוחות בפניהם ומרעננים את סביבת העבודה שלהם במקצוע חדש ובנתיב קריירה אחר מזה שהיו מורגלים בו.

תהיה הסיבה אשר תהיה, קיים מגוון רחב מאוד של לימודים מקצועיים הפותחים את שעריהם בפני הקהל הרחב. מכללות רבות מציעות לימודי תעודה בתחומים שונים, פעמים רבות תוך התייחסות למגזר הלומד. כך מתקיימים קורסים מקצועיים בשפה האנגלית באזור שבו יש ריבוי דוברי אנגלית, קורסים בימי שישי המיועד לאנשים עובדים או לומדים, וקורסים נפרדים לנשים וגברים המיועדים לציבור הדתי ברחבי הארץ.

קורסים מקצועיים אלו עוסקים קודם כל במקצוע עצמו, בין ומדובר במסגרת של קורס עיצוב גרפי או קורס הידרותרפיה, עתים תוך התייחסות מעטה עד אפסית בכל מה שנוגע לאופי המשתתפים בקורס. זה הרי לא משנה מבחינה חוקית אם קורס תיווך נלמד במסגרת מעורבת או נפרדת, שכן את מבחני הרישיון כולם חייבים לעבור. באותו אופן גם קורס הנהלת חשבונות אינו מציע תכנים אחרים ושומר על מקצועיות בכל מגזר ובכל מקום בארץ שבו הוא מועבר.

המקצועיות הרבה של הקורסים והזמינות שלהם מאפשרים לכל אדם בכל גיל ובכל סיטואציה בחיים לקחת את העתיד שלו בידיו ולעצב אותו בדיוק כפי שהוא רוצה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה